Vincom - Telelefonia Internetowa
Nasza oferta
voip - telefonia internetowa
Nasza oferta
 » Dla kogo?
 » VoIP dla domu
 » VoIP w małej firmie
Centrale ELNIX IP-PBX » 
 » Dla partnerów
 » Konta VoiceAccess
 » Dialer Vincom
 » Telewizja Przemysłowa

Centrale nowej generacji ELNIX IP-PBX

Centrale IP-PBX to najnowocześniejsza generacja central telefonicznych.

Centrala ELNIX IP-PBX łączy telefonię tradycyjną (PSTN) i telefonię internetową (VOIP) w jednym urządzeniu.

Centrala ELNIX IP-PBX pozwala na równoległe użytkowanie telefonów podłączonych do tradycyjnych linii miejskich jak też telefonów internetowych. Poprzez wbudowaną do centrali 8 czy 20 kanałową bramkę VoIP możliwa jest obsługa protokołu SIP 2.0. i użytkowanie do 8 (dla wersji M/Mx) lub do 20 (dla wersji Sx) numerów telefonii internetowej jednego lub różnych operatorów internetowych (w tym także operatorów tradycyjnych np. TP S.A.). Przez połączenia internetowe możliwe jest także tanie telefonowanie na telefony komórkowe. Zarówno linie tradycyjne PSTN jak i linie internetowe SIP (VoIP) traktowane są równorzędnie tzn. wszystkie funkcje centrali realizowane są na obu typach linii.

W przypadku firmy o strukturze oddziałowej (np. w różnych miastach) technologia internetowa pozwala na zastosowanie kilku central ELNIX IP-PBX połączonych w sieć telefoniczną z jednolitą numeracją abonentów wewnętrznych dla całej firmy. Centrale wpinane są do sieci komputerowej LAN w danej lokalizacji. Połączenia pomiędzy filiami firmy nie generują wtedy żadnych kosztów, gdyż są to połączenia wewnętrzne w ramach tych central, pomimo ich różnej lokalizacji.

Centrala ELNIX IP-PBX programowana jest poprzez sieciowe oprogramowanie komputerowe WinCent IP-PBX. Posiadanie komputera jest niezbędne jedynie do programowania ustawień centrali. Natomiast połączenia można realizować ze zwykłych aparatów telefonicznych, bez użycia komputera.

Centrale ELNIX IP-PBX dostępne są w dwóch wykonaniach:

  • Centrala mała modułowa IP-PBX Mx o pojemności do 12 portów telefonicznych
  • Centrala średnia modułowa IP-PBX Sx o pojemności do 48 portów telefonicznych (dająca możliwość podłączenia od 2 do 16 linii miejskich i do 48 linii wewnętrznych)

Użycie najnowszej generacji układów scalonych pozwoliło na znaczną miniaturyzację sprzętu:

  • wymiary centrali małej: 217 x 40 x 125 mm
  • wymiary centrali średniej: 217 x 85 x 235 mm
  • Centrala jest przystosowana także do montażu w obudowie typu Rack 10" (1U i 2U).

    Centrala ELNIX IP-PBX ma standardowo wbudowane następujące rozwiązania:

    • 8 numerowa bramka SIP (VoIP) w wersji central M i Mx i 20 numerowa bramka SIP (VoIP) w wersji central Sx
    • nagrywanie rozmów telefonicznych zewnętrznych i wewnętrznych wraz z podsłuchem online
    • karta sieciowa 10/100Mb
    • do 16 zapowiedzi słownych DISA
    • do 256 bloków INFOLINII
    • moduły wysyłania na porty wewnętrzne teletaxy 12/16khz
    • odbiorniki i nadajniki CLIP na liniach miejskich i wewnętrznych
    • moduł odwrócenie pętli na portach wewnętrznych
    • moduły wzmacniaczy na portach wewnętrznych i zewnętrznych nawet do 12dB (cyfrowe wzmacnianie sygnałów mowy)
    • możliwość podłączenia do 8 bramofonów / radiowęzłów
    • do 40 kont SMTP - VoiceEmail - ' Mailowa poczta głosowa'
    • obsługa dysków Compact Flash nawet do 12GB do obsługi nagrywania treści rozmów telefonicznych.

    Charakterystyka centrali ELNIX IP-PBX

    FUNKCJE PODSTAWOWE
    Funkcje łączeniowe
    • odbieranie rozmów przychodzących przez wszystkie lub wybrane aparaty
    • wybieranie tonowe na liniach wewnętrznych i zewnętrznych
    • przekazywanie rozmów na dowolny numer wewnętrzny z anonsem lub bez anonsu
    • przechwytywanie rozmów zewnętrznych z innych niż zaprogramowane na odbiór aparaty
    • połączenia z grupą telefonów wewnętrznych
    • zamawianie połączenia z liniami wewnętrznymi i miejskimi
    • "redial" - automatyczne wybieranie ostatnio wybieranego numeru zewnętrznego
    • "niańka" - zdalny podsłuch pomieszczeń
    • "nie przeszkadzać" - blokada łączenia rozmów zewnętrznych dla danego numeru
    • "gorąca linia"
    • ustawienie rozmówcy zewnętrznego w oczekiwaniu na zwolnienie abonenta wewnętrznego (hold)
    • wejście do rozmowy "na trzeciego"
    • numery skrócone (lokalne i globalne)
    • redyrekcja rozmów na inny numer wewnętrzny
    • redyrekcja (przekierowanie) rozmowy na numer zewnętrzny
    • melodyjka na podtrzymaniu rozmowy; możliwość modyfikacji melodyjki z plików .wav jak i MIDI
    • 4 różne tryby czasowe pracy centrali: dzień, noc, weekend, święta
    • DISA - maksymalnie 16 niezależnych zapowiedzi słownych, nagrywanych przez użytkownika, których działanie może być zależne od trybu czasowego pracy centrali
    • CLIP - przenoszenie identyfikacji numeru dzwoniącego abonenta z linii miejskich na telefony wewnętrzne oraz na CTI w komputerze
    • automatyczne rozróżnianie połączenia faxowego
    Rejestracja i taryfikacja rozmów (billing)
    • pełna rejestracja rozmów przychodzących z identyfikacją CLIP i z informacją, który abonent centrali odebrał połączenie
    • pełna rejestracja rozmów wychodzących z identyfikacją DTMF i z informacją, który abonent centrali zainicjował połączenie
    • blokada na wszystkie rozmowy zewnętrzne z wyjątkiem służb specjalnych (policja, pogotowie itp.)
    • dyskryminacja rozmów
    • rejestracja przełączania połączeń wewnętrznych
    • billing rozmów wychodzących (numer abonenta inicjującego rozmowę, pośrednik przy ewentualnym przekazaniu rozmowy, numer, jaki wybrano na "mieście", data, godzina, koszt rozmowy zgodnie z taryfami operatorów)
    • rejestracja połączeń niezrealizowanych i połączeń wewnętrznych
    • bufor rozmów o wielkości do 5.000 rozmów a w sieci do 100.000.000 połączeń
    • różnorodne i wszechstronne filtrowanie i sortowanie danych rejestratora
    • wykonywanie połączeń zewnętrznych „z miasta” na koszt centrali ELNIX IP-PBX - tzw. połączenia przejściowe
    FUNKCJE ZAAWANSOWANE
    • edytor dźwiękowy - możliwość przetworzenia całych połączeń lub ich fragmentów do pliku .wav w celu przesłuchania na innych programach dźwiękowych lub przesyłki przez Internet
    • automatyczny monitoring stanu linii telefonicznych - pomiar napięcia na liniach telefonicznych
    • alarm w przypadku braku (np. zerwania) dowolnej linii telefonicznej
    • nagrywanie rozmów z telefonów komórkowych prowadzonych z wykorzystaniem bramki GSM
    • selektywne nagrywanie - tylko z danych linii lub tylko o określonych godzinach - praca / dom
    • możliwość pracy w istniejącej sieci LAN/WAN na kilku stanowiskach komputerowych
    • zdalny odsłuch w sieci LAN/WAN niezależny od pracy rejestratora przez kilku operatorów
    • lokalna lub sieciowa archiwizacja na dowolnych nośnikach (płyty CD-ROM, dyski MO, płyty DVD, dysk HDD, streamer)
    • zdalne sterowanie i serwisowanie urządzenia przez sieć lub z wykorzystaniem łączy internetowych
    Nowe funkcje centrali ELNIX IP-PBX
    • DISA VoiceEmail (e-mailowa poczta głosowa) - pozwala na pozostawienie przez dzwoniącego do centrali abonenta wiadomości, a następnie wysłanie jej jako załącznika w postaci .wav do zadeklarowanej przez użytkownika centrali e-mailowej skrzynki pocztowej
    • INFOLINIA (stosowana w celu ukrycia wewnętrznej numeracji telefonów) -> graficzna prezentacja ścieżki połączeń; również z VoiceEmail
    • Konta abonenckie czyli abonenci wirtualni (do 200)
    • Wbudowana 8 (20) -kanałowa bramka VoIP umożliwiająca realizację połączeń głosowych przez sieć komputerową jak też sieciowanie kilku central IP w "jedną centralę" z jednorodną numeracją telefonów wewnętrznych
    • Współpraca z programem PCVOIP zainstalowanym na dowolnym komputerze PC sieci lokalnej czy Internecie i stanowiącym dodatkowy telefon wewnętrzny centrali IP-PBX (z dowolnego telefonu centrali można zadzwonić wybierając numer wewnętrzny PC-Phona czyli na dowolny komputer PC ze słuchawkami lub telefonem z USB)

    DANE TECHNICZNE CENTRALI

    • spełnienie norm SIP 2.0 ( Session Initiation Protocol), RFC 3261
    • generowanie ciszy (CNG - Comfort Noise Generation)
    • detekcja mowy (VAD - Voice Activity Detection)
    • usuwanie echa zgodne z G.165/G.168 do 112ms
    • dynamiczny bufor do usuwania efektu Jitter
    • regulowany poziom głośności toru nadawczego i odbiorczego do 12dB
    • przesyłanie DTMF - in-band, out-of-band (SIP Info lub RFC 2833 RTP)
    • detekcja i generacja odwrócenia polaryzacji
    • detekcja i generacja CallerID
    • wyświetlanie CallerID (FSK)
    • Oprócz G711,GSM, G726, czy G729 jest również codec, iLBC i speex.

    Stawki połączeń VOIP można sprawdzić tutaj

    Koszt zakupu standardowej centrali telefonicznej, która zapewniłaby podobną funkcjonalność co centrale ELNIX IP-PBX jest wyższy 4-5 krotnie.

    Aby sprawdzić ceny centralek ELNIX IP-PBX zapraszamy do naszego sklepu internetowego.